Příspěvky do zpravodaje zasílejte na e-mail: zpravodaj@mcck.cz

Seminář AIDS I. stupně, 15. - 17. 11. 2008, Jihlava

20. listopadu 2008 v 18:31 | Anička |  Vše kolem HIV/AIDS
Ve dnech 15.-17. listopadu se konal v Jihlavě seminář AIDS I. stupně. Brodská výprava se na cestu vydala v 10 hodin, takže jsme se jako jedni z mála účastníků stihli na sobotu i vyspat :-). Ve vlaku jsme během rozhovoru typu "mám s sebou tohle, tohle a tamto" zjistily, že zatímco Verča si RUČNÍK nevzala MÁLEM, Anča si ho nevzala VŮBEC :D. Takže naše první kroky vedly do Prioru. Díky čemuž padl Rádin nápad navštívit čajovnu.

Po prohlídce Prioru jsme se vydaly před Dům dětí a mládeže, kde už na nás čekali Zuzka a Venca (lektoři) a holky z Opavy - Katka a Tessa. Po vyšlapání X schodů do posledního patra DDM jsme konečně stanuli před ubytovnou. Byla to doslova velká místnost napěchovaná postelemi (uprostřed byl stůl). Odvážnější se vypravili i na ZÁCHOD, který byl rovněž v poněkud zajímavém provedení. Tímhle ale skončilo všechno "míň dobrý", co nás na kurzu potkalo, protože celý kurz byl prostě NEJVÍC SUPER!!! Během oběda dorazili i fajn lidi z Hodonína - Anet, Eva, Tomáš a Tonda, a tak se po obědě mohl naplno rozjet program. Během prvního dne jsme se (nejen) o AIDS dozvěděli spoustu věcí. Zahráli jsme si taky supr hry, naučili se navlíkat kondomy na okurku (hodí se:-)), obhlídli jihlavský námko :-) a někteří se málem vykoupali i v kašně (bohužel/naštěstí jen málem).

Druhý den jsme byli ráno ještě vcelku čilí, takže si někteří přivstali, aby vykonali odloženou večerní hygienu (v koupelně nesvítilo světlo a svíčky jsme neměli). Pak následovala snídaně a mohl se opět rozjet program. Mě asi nejvíc zaujala odpolední "rétorická" část, kdy nám Venca vykládal, jak pracovat se skupinou a kterou zahájil slovy: Každý si stoupnete na 2 minuty dopředu a budete o něčem mluvit. Takže jsme plně informováni o tom, kdo má jakého křečka, rybu či jiné zvíře, co papá, nepapá a jak je starý/á.

Večer nás čekala praktická zkouška. Každý musel 5-10 minut vést besedu se třídou (s námi), která mu rozhodně nedala nic zadarmo. Nicméně všichni přežili :-). Druhý den ráno už nebyl čilý a svěží absolutně nikdo, takže nejen že umýt jsme se fakt nestihli, ale mimo to jsme ještě málem zaspali. Po snídali nás čekal písemný test, který jsme všichni napsali a prošli, někteří dokonce s plným počtem bodů. Pak nás čekal feedback (nebo jak se tomu říkalo), kde jsme zhodnotili kurz a po obědě vyrazili domů :-(.

I cesta zpátky měla své kouzlo. Áňa, Ráďa a Verča se nejprve rozhodly jít z námka na vlak pěšky. Problém ale nastal, když se nemohly dohodnout, kterým směrem se na nádro vydat. (Odchylka byla +-180 stupňů :D). Ráďa s Verčou se tedy rozhodly Ániným orientačním schopnostem nedůvěřovat a jely raději trolejí. Áňa byla (bohužel) toho názoru, že "v JIHLAVĚ se přece správnej BROĎÁK ztratit nemůže" a na nádro je to přece jenom kilák, takže se tam vypravila pěcha. Směr nabrala sice dobrý, ale to bylo tak asi všechno :-). Z kiláku se nakonec staly 3. Když po půl hodině hoodně ostrý chůze dorazila na nádro po tom, co se musela dvakrát ptat na cestu (a s myšlenkou, že vlaky jezdí z Jihlavy do Brodu přece každou hodinu), musela uznat, že to nebyl uplně nejlepší nápad. Na nádru jsme se ale nakonec úspěšně sešly a mohly vyrazit do Brodu.

(napsala Anička)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.